Co jeść na urlopie?

maj 24, 2021 | Artykuły | 0 komentarzy

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wiadomo przecież, że większość z nas ma wtedy wyczekiwany urlop.

Oczywistą sprawą jest, że na wakacjach chcemy odpocząć, zregenerować siły i nie zamartwiać się aż tak tym co ląduje na naszym talerzu. 😉

 

Co zrobić aby nie przytyć? Jak układać swoje posiłki? Jak znaleźć kompromis między odpoczynkiem od diety i jednoczesnym zachowaniem wypracowanej sylwetki?

 

Zapraszam Cię do lektury tego artykułu i zapoznania się ze wskazówkami, które mogą być przydatne na wakacjach. 😊

 

 

Wybieraj świadomie

Jeśli jakiś czas obracasz się już w ‘’fit’’ świecie na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, co ma mniej a co więcej kalorii. 😉 Idąc do restauracji stawiaj na potrawy które według Ciebie są ‘’zdrowsze’’.

Frytki zamień na pieczone lub gotowane ziemniaki, rybę smażoną na pieczoną.

Zamiast białego pieczywa wybieraj pełnoziarniste.

Zadbaj o pełnowartościowe źródła białka – potrawy spożywane na wakacjach to często bomby tłuszczowo – węglowodanowe. 😉

Dodatkowo wzbogacaj swoje posiłki o dodatkową porcję warzyw – wybieraj świeże surówki lub sałatki – pomogą Ci one dostarczyć wielu witamin i sprawią, że najesz się bardziej i na dłużej.

 

 

Staraj się jeść regularnie

Zapobiegnie nagłym napadom głodu i pozwoli uniknąć pochłaniania tysięcy kalorii naraz. Obierz swój własny schemat – jedz 2-3 większe posiłki i pozwól sobie na 1-2 przyjemności w ciągu dnia, np. ulubionego gofra, loda czy inną przekąskę.

 

 

Jedz intuicyjnie

Jeśli masz możliwość, nakładaj sobie tyle, ile zjadłabyś w domu.

To, że jesteś na wakacjach nie oznacza że twoje porcję mają być ogromne – będziesz czuć się ciężko i zabraknie Ci chęci na dodatkową aktywność w ciągu dnia. 😉

Jeśli poczujesz się najedzona nie jedz na siłę, podziel się z kimś kto jest z tobą lub weź na wynos. Uwierz, nie grzechem jest nie dojeść. 😉

 

 

Próbuj regionalnej kuchni i potraw, które wydają Ci się być ciekawe

Jeśli masz na coś ochotę lub jesteś w miejscu gdzie są twoje ulubione potrawy – zjedz je.

Pozwól sobie na odrobinę przyjemności. 😉 W końcu nie jesz tego codziennie!

 

 

Uważaj na słodkie napoje

Staraj się wybierać czystą wodę. Jeśli już masz ochotę napić się czegoś słodkiego sięgnij po napój typu ‘’zero’’.

Nie dostarczy on zbędnych kalorii których nawet nie poczujesz. Zastanów się, wolisz zjeść coś na co masz ochotę czy wypić litr coca-coli? 😉

Odpowiedź wydaje się być prosta – chyba nikt nie lubi wypijać swoich kalorii. 😉

 

 

Alkohol pij w rozsądnych ilościach

Wieczorna atmosfera często sprzyja większej ochocie na alkohol. Jest to jak najbardziej okej! W końcu jesteś na wakacjach i masz się troszkę odstresować. 😉

Wybieraj jednak świadomie!

Zamiast słodkich drinków, które są bombą kaloryczną, wybieraj wytrawne/ półwytrawne wino lub czysty alkohol. Dostarczą mniej kalorii i będą lepszym wyborem niż kolorowe drinki po których ból głowy na następny dzień może być nie do zniesienia. 😉

 

 

Postaw na ruch!

Nie musisz od razu chodzić na siłownie czy biegać maratonów 😉 Spędzaj czas z bliskimi spacerując, pływając czy np. grając w siatkówkę.

Staraj się nie zalegać na leżaku. Gwarantuje, że twoje samopoczucie będzie o niebo lepsze, będziesz czuła się lekko a wieczorny relaks będzie jeszcze przyjemniejszy! 😊

 

 

Jeśli coś nie do końca pójdzie po twojej myśli nie przejmuj się. Działaj dalej!

Wakacje się skończyły a ty czujesz, że za bardzo pofolgowałaś i wracasz z dodatkowym bagażem w postaci kilku kilogramów?

Nic się nie stało!

Jesteśmy tylko ludźmi.

Po powrocie z urlopu powróć na właściwe tory! Nie katuj się dodatkowymi treningami czy ucinaniem kalorii. Może to tylko pogorszyć twoje relacje z jedzeniem a nie o to w tym wszystkim chodzi. 😉

 

 

Pamiętaj, wakacje to czas dla Ciebie! Baw się dobrze! 😊

5 1 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x